لوگو شهرداری شمشک دربندسر

شهرداری شمشک دربندسر

فهرست مطالب

تبلیغات

جزئیات بودجه ۱۴۰۳ از زبان رییس شورای اسلامی شهر 

حسین ساوه شمشکی رییس شورای شهر در گفتگویی جزئیات بودجه ۱۴۰۳ شهرداری و شورای اسلامی شهر را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر، حسین ساوه شمشکی رییس شورای اسلامی شهر با اعلام افزایش ۸۴ درصدی بودجه سال آینده و تصویب مبلغ ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال گفت: از همان شروع فعالیت شورا در دوره ششم با همکارانم تصمیم گرفتیم در تدوین بودجه عمرانی ابتدا نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام باقی مانده از دوره های قبل و پس از آن اجرای پروژه های جدید بر اساس رفع نیازهای اساسی محلات مختلف شهر اقدام نماییم.

رییس شورای شهر ادامه داد: در ابتدای فعالیتمان تعدادی پروژه نیمه تمام و یا تعطیل شده از دوره های قبل وجود داشت که با پیگیری همکارانم در شورای شهر و شهردار محترم اقدامات موثری در راستای تکمیل آنها و شروع دوباره فعالیت عمرانی برداشته شد که از جمله آنها می توان به پروژه راه جور شمشک بالا اشاره کرد که برای اجرای آن دو بودجه ۲۰ میلیارد ریالی و ۵۰ میلیارد ریالی در نظر گرفته شد که با توجه به تاخیر در انتخاب پیمانکار از طریق سامانه ستاد، بخشی از آن در سال جاری اجرا شد و بخشی از آن در سال آینده اجرا خواهد شد.

وی گفت: در سال جاری فرایندی تحت عنوان سامانه ستاد به منظور نظارت بر ساز و کار انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد پروژه های عمرانی اجرا شد که در موارد مختلف موجب تاخیر در انتخاب پیمانکار و اجرای پروژه های مصوب در بودجه شد.

ساوه شمشکی ادامه داد: سوله ورزشی دربندسر نیز از دیگر پروژه هایی بوده که در دوره های قبل به دلایلی تعطیل شده بود و در سال جاری فاز ۲ و ۳ از آن اجرا شده و برای سال آینده تکمیل فازهای بعدی آن در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با تسریع در فرایندهای قانونی در سال آینده شاهد افتتاح سالن چندمنظوره آن باشیم. همچنین ساختمان آتش نشانی نیز یکی دیگر از پروژه های تعطیل شده ایست که پس از تلاشهای فراوان و رفع مشکلات حقوقی آن مقرر شده در سالهای آتی فازهای مختلف آن اجرا شود.

رییس شورای شهر گفت: در بودجه سال آینده بخش قابل توجهی به آسفالت معابر و کوچه های سطح شهر اختصاص یافته است.
آسفالت جاده ملک وا، آسفالت مکانیزه جاده اصلی از ورودی شهر تا جیرود، جدول گذاری و آسفالت جاده سی سر، آسفالت خیابان شهید جان اله جیرودی، ایجاد معبر جدید و آسفالت جیب دره در جیرود از اهم پروژه های تعریف شده این حوزه در بودجه سال ۱۴۰۳ میباشد.

ساوه شمشکی در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح ساخت زمین ورزشی دورود گفت: زمین ورزشی دورود از طرحهایی است که شروع فعالیت عمرانی آن در این چند سال مطرح شده بود ولی به دلایلی به مرحله اجرا نرسید که ان شاءالله در سال جدید این طرح اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.
همچنین در بودجه سال آینده احداث استخر، سونا و بدنسازی در زمین ورزشی ریگجو و همچنین احداث زمین ورزشی شش سنگر نیز تعریف شده است که پروژه عمرانی آن در سال ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید سالهای گذشته از محلات مختلف شهر گفت: در این بازدیدها دو خواسته مهم اهالی تلخاب و پایین لاراب، تعریض محور تلخاب و ایجاد کمربندی در پایین لاراب بوده است که در بودجه ۱۴۰۳ پیش بینی شده است و عملیات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر افزود: در بودجه عمرانی ۱۴۰۳ پروژه های سالانه مانند لایروبی انهار، ایجاد دیوار ساحلی، لکه گیری آسفالت معابر، گابیون بندی و ایجاد بهمنگیر نیز در نظر گرفته شده است که همچون سالهای قبل ادامه خواهد یافت.

ساوه شمشکی ادامه داد: در همین راستا عملیات بهسازی و نوسازی دیوار ساحلی خیابان شهید غلامحسین کیاشمشکی و آسفالت این معبر نیز تعریف شده است. همچنین تعریض پلهای موجود از دیگر پروژه هایی است که در بودجه گنجانده شده و ان شاءالله در سال آینده عملیات بهسازی و تعریض پل دورود، پل جنب رستوران چراغان، پل جنب بانک ملی به مرحله اجرا خواهد رسید.

رییس شورای شهر در خصوص توسعه و نگهداری فضای سبز شهری نیز گفت: با توجه به نیاز اساسی شهر برای تامین گل و گیاه و نهال و حذف واسطه و در راستای ایجاد درآمد پایدار مقرر شده است که با احداث گلخانه مجهز وبر اساس تکنولوژی روز دنیا در رفع این نیازها گام موثری برداریم.

ساوه شمشکی با اشاره به آغاز دریافت عوارض نوسازی و پسماند گفت: با دریافت عوارض نوسازی و پسماند مقرر شده است که درآمد حاصله صرفا جهت اجرای طرحهای زیست محیطی مانند تفکیک زباله از مبدا در سطح شهر از مقابل منازل هزینه گردد.

رییس شورای شهر گفت: در بخش حمل و نقل عمومی هم با توجه به افزایش تقاضا نیاز به نوسازی و افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی میباشد که در بودجه آتی خرید ۳ دستگاه میدل باس به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست افزود: یکی از بزرگترین عوامل مخرب محیط زیست نمکپاشی در فصل زمستان میباشد که علاوه بر تخریب محیط زیست موجب از بین رفتن زیرساختهای شهری از قبیل آسفالت و جداول و خودروها میشود که از بدو آغاز فعالیت شورای شهر در دوره ششم تا کنون میزان خرید و نمکپاشی بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و از ۳۰۰۰ تن در سال ۹۹ به ۱۳۰۰ تن در سال جاری رسیده است و تلاش میکنیم در سال آینده این میزان تا ۵۰۰ تن در سال کاهش یابد که این امر مستلزم همراهی و همکاری شهروندان و گردشگران در استفاده از لاستیک یخ شکن و زنجیر چرخ در روزهای برفی است.

ساوه شمشکی در پایان گفت: امیدواریم با تلاشهای همکارانم در شورای شهر و همچنین شهردار محترم و کارکنان شهرداری در سال آینده صد در صد موارد مصوب در بودجه اجرا شود تا بخش عظیمی از فعالیتهای عمرانی شهر به سرانجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *