لوگو شهرداری شمشک دربندسر

شهرداری شمشک دربندسر

فهرست مطالب

تبلیغات

توضیحاتی پیرامون برگزار نشدن دیدارهای مردمی در ایام محرم ۱۴۰۳

دیدارهای مردمی و ارائه گزارش عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر در شهریور ماه ۱۴۰۳ در محلات سطح شهر برگزار می گردد.

پیرامون مطلب منتشر شده با عنوان “از دیدارهای مردمی چه خبر؟” در خصوص عدم اجرای برنامه ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری و شورای اسلامی شهر در محرم امسال، برخلاف دو سال گذشته، از آنجاییکه این مطلب ممکن است سوال جمعی از شهروندان نیز باشد، جهت استحضار شهروندان محترم، موارد ذیل منتشر میشود:

در دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و شهرداری، به منظور ارتباط مستقیم با شهروندان و ارائه گزارش عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر به مردم مقرر گردید علاوه بر دیدارهای روزانه و هفتگی شهردار و جلسات متعدد با معتمدان محلات مختلف، جلسات پاسخگویی در مساجد و تکایا با حضور آحاد مردم در ماه محرم برگزار شود.

به این ترتیب در محرم سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با برنامه ریزی صورت گرفته و با همکاری هیئات امنای مساجد و تکایای محلات مختلف شهر، جلسات پرسش و پاسخ و ارائه گزارش عملکرد در دهه اول محرم به صورت محله محور برگزار شد که این امر بازخورد خوبی در میان مردم داشت اما در همان زمان صداهای مخالفی نیز از گوشه و کنار به گوش میرسید و در صفحات مجازی نیز بازنشر یافت.

عمده این مخالفتها بر این ادعا بود که برگزاری جلسات ارائه گزارش عملکرد در دهه اول محرم و در تکایا و مساجد موجب بازماندن مردم از عزاداری شده و بهتر است این جلسات در زمان دیگری برگزار شود.
در همان زمان نیز پاسخ داده شد که در دهه اول محرم به علت حضور عموم مردم محلات مختلف، بهترین زمان برای حضور مردم و دسترسی به حداکثر جمعیت محلات، همین دهه است.

با اینحال از محرم سال گذشته تا کنون، در جلسات مختلف و به دفعات مکرر هیئات امنای تکایا و مساجد، برخی معتمدان محلات مختلف و تعدادی از صاحب نظران شهر با عنوان کردن این موضوع که برگزاری جلسات ارائه گزارش عملکرد موجب تضییع زمان عزاداری شهروندان میشود، با برگزاری سومین دوره جلسات محله محور در زمان دیگری غیر از دهه اول محرم بیشتر موافق بودند.

به این ترتیب مقرر گردید این جلسات به زمان دیگری موکول و ان شاءالله در شهریور ماه امسال برگزار شود.

ضمن اینکه در حال حاضر نیز شهردار و اعضای شورا در میان عزاداران حسینی در محلات مختلف حضور پیدا میکنند و از نزدیک با مردم در ارتباط هستند.

از طرفی برخی مسائل منتشر شده در نوشته فوق الذکر به دور از انصاف بوده و احتمالا بدون اطلاعات کافی نگاشته شده است.

اینکه شهردار یا اعضای شورای شهر به علت اینکه عملکرد قابل دفاعی ندارند و به این علت دیدارهای مردمی برگزار نشده، خلاف واقع و دور از انصاف است.

با گشتی در شهر شاهد فعالیتهای مختلف عمرانی در محلات مختلف هستیم.

از ورودی شهر و عملیات آسفالت مکانیزه تا پله و سنگفرش معابر، احداث زمین های ورزشی، ادامه تکمیل سالن ورزشی دربندسر، تعریض معابر و پلها، بهبود کیفیت زیرساختهای شهری و چندین نمونه دیگر که در جای جای شهر در حال انجام است و یا به زودی آغاز میشود تا در جهت رفع مشکلات شهر و شهروندان گام موثری برداشته شود.
با اینحال تاخیر در اجرای برخی پروژه ها دلایل متعددی دارد که حتما در جهت تنویر افکار عمومی به آنها نیز خواهیم پرداخت.

از طرفی، شهردار و اعضای شورای شهر علاوه بر انجام وظایف خود، در راستای پیگیری از دیگر دستگاهها در عمل به وظایف خود نیز مدام در حال فعالیت میباشند به عنوان مثال در روزهای اخیر با قطع آب شرب تلخاب در دربندسر، اعضای شورای شهر دیروز و امروز و شهردار نیز امروز در محل حضور یافته و از نزدیک در جریان روند کار قرار گرفتند.

با تمام این اوصاف شهرداری و شورای شهر با آغوش باز پذیرای انتقادات و پیشنهادات شهروندان محترم میباشند و خود را ملزم به پاسخگویی به مردم میدانند و امید است مردم عزیز شهر شمشک دربندسر دست در دست هم برای رفع مشکلات شهر، همراه و همیار مجموعه مدیریت شهری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *